Utama >> Berita >> Ally Brooke Mendedahkan bahawa Dia Mengalami Banyak Penyalahgunaan Selama Hari Keharmonian Kelima

Ally Brooke Mendedahkan bahawa Dia Mengalami Banyak Penyalahgunaan Selama Hari Keharmonian Kelima

Ally Brooke

Ally Brooke memulakan podcast eponimnya dengan renungan jujur ​​pada hari kelima Harmoni, yang disifatkannya sebagai trauma.





Saya tidak suka mengatakan ini: Masa saya di Kelima Harmoni, saya tidak menikmatinya. Saya tidak menyukainya, katanya dalam episod debut dari Pertunjukan Ally Brooke . Itu sukar kerana banyak yang berlaku. Begitu banyak di belakang tabir, begitu banyak toksisitas, begitu banyak penyalahgunaan, begitu banyak penyalahgunaan kuasa, begitu banyak penderaan mental, penyalahgunaan lisan, dan ini sangat mengerikan dan bagi saya, ini memalukan kerana kami begitu besar. Saya semestinya lebih menyeronokkan.



Setelah disingkirkan padaFaktor Xpada tahun 2012, Brooke dibawa kembali ke pertandingan untuk membentuk kumpulan gadis bersama Camila Cabello, Normani, Lauren Jauregui, dan Dinah Jane. Pakaian itu, yang kemudian akan menjadi Fifth Harmony, terus melancarkan tiga album studio dan menjadi tajuk utama beberapa lawatan hingga 2018, ketika mereka mengumumkan cuti mereka yang tidak tentu. Brooke mengatakan bahawa dia bangga dengan apa yang dia dan Kelima Harmony lakukan selama enam tahun larian mereka, secara khusus mengirim mesej pemberdayaan wanita. Walau bagaimanapun, dia mengakui bahawa banyak pencapaian dan kenangan yang baik itu dibayangi oleh pengalaman yang trauma.

Pemain berusia 27 tahun itu mengingatkan kembali ketika Harmony Kelima melanggar, dan meminta pertolongan dari seorang eksekutif label yang akhirnya memanfaatkannya.

Saya muncul untuk bertemu dengannya dan dia memberi saya tali leher yang menakutkan, katanya. Saya tahu apa yang dia cuba lakukan. Saya dihina. Saya pergi ke sana sangat rentan ... Pada masa itu, tingkah laku itu diterima.



Brooke juga bersikap rendah diri dan tidak yakin dengan tubuhnya ketika bersama kumpulan itu. Dan walaupun dia mengatakan keadaan menjadi lebih baik, seluruh pengalaman itu mempengaruhi keyakinannya.

Saya akan melihat video muzik dan yang saya ingat adalah bagaimana perasaan saya pada hari itu. Bagaimana saya merasa sangat tidak selamat, atau bagaimana saya merasa kecewa atau bagaimana saya merasa tidak cukup baik, katanya. Orang di sekeliling saya memberitahu saya bahawa saya tidak cukup baik, saya tidak cukup keren, saya tidak dihargai, tidak ada yang peduli dengan saya. Ia mengerikan tetapi saya juga cuba mengingati masa-masa yang baik.

Anda boleh menonton episod penuh pertamaPertunjukan Ally Brookedi bawah.