Utama >> Ciri-Ciri >> How 03 Greedo Mempersiapkan Tempat Berkubah Lebih dari 3,000 Lagu Sebelum Hukuman Penjara 20 Tahun

How 03 Greedo Mempersiapkan Tempat Berkubah Lebih dari 3,000 Lagu Sebelum Hukuman Penjara 20 Tahun

03 Foto akhbar Greedo oleh Dewanne Buckmire

Bagi sebilangan artis, mod album adalah jangka waktu yang khusus untuk pembuatan muzik tanpa gangguan, yang berakhir apabila setiap projek selesai. Untuk 03 Greedo, ini adalah kitaran tanpa henti yang tidak pernah padam, walaupun hukuman penjara yang panjang dijatuhkan.





Pada bulan Julai 2018, Greedo, yang dilahirkan Jason Jamal Jackson, dihukum20 tahun penjarauntuk caj pemilikan dadah dan senjata api. Tetapi walaupun di tengah-tengah cobaan, dia tetap fokus untuk menciptakan musik.



Saya telah memerangi kes ini untuk sementara waktu, jadi sebelum saya dijatuhkan hukuman, perkara ini selalu ada di fikiran saya, dia mengaku kepada Kompleks dari belakang jeruji. Saya mahu membuat muzik yang mencerminkan perkara yang saya hadapi, dan itu memberi inspirasi kepada saya untuk menjadi lebih kreatif.

Sebelum pemenjaraannya dimulakan, Greedo berjanji: membina peti simpanan 30 album yang akan dikeluarkan sepanjang hukumannya. Hampir satu tahun kemudian, dia nampaknya menepati janji, menyampaikan banyak projek (termasuk salah satu siaran terbaik 2019 sejauh ini,Masih Musim Panas dalam Projek) walaupun ketiadaannya. Tetapi penghitungan terakhir dari bahan rakamannya jauh melebihi unjuran asalnya. Malah, Greedo mengesahkan dia mempunyai lebih daripada 30 album di peti besi dan lebih dari 3,000 lagu. Dia menambahkan, Tetapi cara musiknya dirilis sekarang, beberapa album hanya akan dipecah sebagai single atau longgar.

ada kalanya saya merakam di almari sepupu saya di LA, kerana di situlah saya membuat lagu-lagu terbesar saya. SekaliWolf of Grape Streetturun, saya akan membuat rakaman dengan Migos pada sesi mereka. Kemudian dengan Uzi di tempatnya, kemudian dengan Ty Dolla $ ign, semuanya pada hari yang sama.



Greedo membandingkan minatnya untuk muzik dengan atlet yang suka permainan mereka. Saya membuat muzik kerana saya menyukainya, katanya. Wang tidak mendorong saya. Saya mahu menjadi yang terbaik dalam rap, melodi, dan etika kerja. Seperti bagaimana LeBron James dan Kobe Bryant hanya menyukai permainan dan ingin menunjukkannya. Saya mahu melakukan beberapa 360 dunks dan menembak dari separuh gelanggang. Saya mendapat sesuatu untuk dibuktikan. Tidak ada sesiapa pun dari projek saya yang berjaya. Saya mahu menjadi yang teratas dalam segalanya.

Dengan hukuman penjara yang panjang, Greedo mula bekerja, membuat muzik sebanyak mungkin sementara dia masih boleh.

Saya akan merakam di mana sahaja, dia ingat. Kadang-kadang di studio, tapi ada kalanya saya merakam di almari sepupu saya di L.A., kerana di situlah saya membuat lagu-lagu terbesar saya. SekaliWolf of Grape Streetturun, saya akan membuat rakaman dengan Migos pada sesi mereka. Kemudian dengan Uzi di tempatnya, kemudian dengan Ty Dolla $ ign, semuanya pada hari yang sama. Saya merakam di semua studio besar di LA, New York, dan Atlanta.



Greedo mengaitkan bola ke pola pikir dinding untuk memerhatikan era ultra-produktif Lil Waynes pada pertengahan tahun 2000-an. Saya biasa menonton filem dokumentari Lil Wayne ketika dia sedang dalam acara mixtape danThaCarter II, dan dia hanya bekerja di sana, dia ingat. Itu memberi inspirasi kepada saya untuk terus berjalan. Saya benar-benar membuat rakaman sejak 2008 atau 2009, dan ketika mula-mula memulakan rakaman, saya memasang peralatan di almari apartmen saya. Itu biasa bagi saya. Sekiranya saya tidak merakam, saya membuat rentak. Saya tidak pernah bekerja. Saya akan pergi sehingga jam 6:00 pagi. Saya mahu berada di sana semaksimum mungkin.

Menyiapkan peti besi beribu-ribu lagu, Greedo sering merakam sepanjang malam, menyelesaikan sekitar 15 lagu setiap sesi. Di luar tenaga yang tidak kenal lelah, ketangkasan berada di sisi Greedos: Ia tidak memerlukan masa yang lama untuk mengumpulkan lagu. Mungkin saya mengambil masa untuk merakam lagu selagi anda memerlukannya untuk mendengarkannya, katanya. Saya hanya masuk ke gerai, dan ketika saya keluar, lagunya selesai.

03 Foto akhbar Greedo oleh Dewanne Buckmire

Foto oleh Dewanne Buckmire



Dia menjelaskan bahawa diaadakahmendedikasikan lebih banyak masa untuk beberapa lagu kegemarannya, tetapi pasukannya telah terbiasa dengan jadual pengeluarannya yang tetap, namun. Sekiranya anda telah bersama Greedo selama dua hari, anda tahu bagaimana fikirannya berfungsi, kata Zeke Hirschberg, Greedos A & amp; R di Alamo Records. Mengakui bahawa lebih banyak muzik mungkin dikeluarkan tahun ini jika dia tidak berada di belakang jeruji besi, Hirschberg menambah, saya rasa kita akan mengeluarkan 60 album jika dia bersama kita sekarang.

Pengasas Alamo Records, Todd Moscowtiz mengatakan bahawa kesungguhan Greedos untuk mencipta muzik yang konsisten dan luar biasa menjadikan tugasnya lebih mudah: Anda hanya mengucapkan terima kasih dan kemudian anda melakukan tugas anda dan memasarkannya secara menyeluruh.

Di sebalik masalah undang-undang dan dipenjarakan, Greedo dapat mengekalkan momentumnya sejak beberapa tahun kebelakangan ini, memuji peminat dan pengkritik. Pada tahun 2018anThe Wolf of Grape Street, pelepasan label pertamanya dengan Alamo Records, Greedo berkahwin dengan penceritaan yang jujur ​​dengan romantisisme R & amp; B, dengan pantas beralih dari nyanyian ke rap ke nyanyian rap.Masih Musim Panas dalam Projek, projek tahun 2019nya dengan DJ Mustard, adalah usaha terbarunya, dan sama pentingnya dengan diskografinya seperti masa lalu badan pekerjaan lain, jika anda bertanya kepadanya. [Ini] dua orang terbesar dalam permainan yang datang dari kawasan yang sama, Greedo memberitahuBatu berguling. Mustard dari sisi Barat, dan saya dari sebelah timur [Los Angeles]. Ini penting bagi rakyat.

Memberi kemas kini kepada peminat tentang bagaimana keadaan berjalan sejak kalimat itu dimulakan, Greedo mengatakan, Masanya cepat. Saya tidak berada di California di mana saya perlu bimbang tentang politik geng yang terlibat dalam penjara.

Semasa saya keluar, saya akan membincangkan lebih banyak perkara glamor. Apabila saya keluar, saya akan menulis lebih banyak dan memerlukan lebih banyak masa. Proses pelepasan tidak akan sama.

Menggandakan posting Instagramnya dari akhir bulan Jun, di mana dia mengatakan bahawa orang-orang menguntungkannya semasa dia berada di belakang jeruji besi, Greedo menambah, Di sisi negatif, orang berada di beberapa kotoran lumpuh. Ahli keluarga membaca artikel dan menganggap saya berjuta-juta atau lebih. Saya akan bercakap mengenainya ketika saya pulang. Orang mahu mengatakan, Percuma 03, tetapi mereka tidak menulis atau menghantar gambar kepada saya. Orang hanya meminta wang sebelum mereka memeriksa saya. Sakit apabila orang meminta wang sedangkan saya yang berkhidmat selama 20 tahun. Orang hanya pelik, kawan. Saya tidak sabar untuk pulang. '

Rapper berusia 32 tahun itu sudah memikirkan muzik yang akan dibuat ketika hukuman selesai. Semasa saya keluar, saya akan membincangkan lebih banyak perkara glamor. Dia menambah, Apabila saya keluar, saya akan menulis lebih banyak dan memerlukan lebih banyak masa. Proses pelepasan tidak sama; Saya tidak akan membanjiri industri. Itu akan lebih tepat.

Buat masa ini, 03 Greedo memfokuskan diri pada perkara positif, dan yang penting: kerajinannya.

Mampu mengeluarkan muzik dan berada di label dan ciri pada album lain dan masih dibincangkan [adalah] yang membuat saya terus maju.